آغاز رتبه‌بندی ۹۹ هزار و ۷۰۰ معلم فاقد رتبه

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش از آغاز ارزیابی ۹۹ هزار و ۷۰۰ معلم فاقد رتبه از امروز خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)ارزیابی بیش از ۹۹ هزار نفر از معلمان فاقد رتبه از امروز آغاز می‌شود.

مدیران مدارس موظف هستند مستندات و مدارک بارگذاری شده توسط معلمان را بررسی و تأیید کنند تا فرآیند بررسی توسط امور اداری آغاز گردد.

به گفته مسئولان مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، مؤلفه‌های دارای سند شامل ۱۱ مورد است که مدیران مدارس باید صحت آنها را با مدارک اصلی تطبیق دهند. همچنین، ثبت اظهار نظر مدیر برای شاخص‌های رفتاری معلمان در ۱۴ مورد ضروری است که از این تعداد، دو مورد به صورت جلسه شورای معلمان و کارگروه‌های آموزشی نیاز دارد.

مدیران باید دقت کنند که اگر مستندات با عنوان انتخابی تطابق نداشته یا تاریخ آنها صحیح نیست، از تأیید آنها اجتناب کنند؛ زیرا تأیید مستندات نادرست ممکن است موجب رد پرونده‌ها توسط ارزیابان شود و این تصور را ایجاد کند که ارزیابان بدون دقت، پرونده‌ها را رد می‌کنند.

در این زمینه، علی باقرزاده؛ رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی معلمان موجب رضایت و نارضایتی شد. رضایت به دلیل کار اصولی و درست بود، اما نارضایتی به دلیل ضعف‌های موجود در حلقه مجریان طرح به وجود آمد.

وی افزود: برخی معلمان ادعا کردند مستنداتی دارند که بر اساس آن، رتبه آنها باید متفاوت می‌شد. همچنین، برخی دیگر معترض بودند که چرا در شرایط برابر با دیگران، رتبه کمتری دریافت کرده‌اند. این مسائل به دلیل حجم بالای متقاضیان و صدور بیش از ۱۱۰ میلیون سند، برخی خطاهای انسانی را به همراه داشت.

باقرزاده ادامه داد: امروز باید مرحله معوقه رتبه‌بندی را آغاز کنیم که عدد و مقیاس آن زیاد نیست. همچنین باید برای ارزیابی میان‌دوره‌ای و سنجش صلاحیت معلمان برای دوره ارتقای رتبه‌بندی آماده شویم.

وی تصریح کرد: مدیران پس از معلمان در حلقه اول ارزیابی قرار می‌گیرند و معلمان باید مستندات خود را به درستی بارگذاری کنند. در غیر این صورت، اگر اطلاعات ارائه شده صحیح و کافی نباشد، در فرآیند ارزیابی کنار گذاشته خواهند شد.

وی گفت: امروز ارزیابی ۹۹ هزار و ۷۰۰ نفر از معلمان فاقد رتبه آغاز می‌شود. این افراد مدارک خود را بارگذاری کرده‌اند و مدیر مدرسه نخستین فردی است که باید نسبت به صحت و اصالت مدارک و مستندات و رفتار معلم از نظر حرفه‌ای، تخصصی و عمومی اظهار نظر کند.

باقرزاده ادامه داد: اظهار نظر مدیر مدرسه مبنای بررسی و قضاوت در امور اداری، ارزیابی عملکرد و حراست آموزش و پرورش است. هر چه بررسی اولیه دقیق‌تر و صحیح‌تر باشد، تغییرات امتیازات در مراحل بعدی کمتر خواهد بود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: صدور احکام کارگزینی معلمان فاقد رتبه حداکثر تا آذرماه انجام می‌شود و مابه‌التفاوت آن نیز در همین ماه پرداخت می‌گردد. در ماه‌های بهمن و اسفند، به دلیل محاسبه و پرداخت عیدی و تنظیم اسناد مالی، امکان تأمین منابع و پرداخت وجود ندارد.

وی در پایان گفت: از مدیران مدارس درخواست دارم که فرصتی ویژه گذاشته و روزانه کارتابل خود را چک کنند. ارزیابی میان‌دوره‌ای نیز انجام خواهد شد و مجدداً تمام مدارک و شواهد که گواهی برای شایستگی حرفه‌ای و تخصصی همکاران است، بررسی و در هیئت‌های ممیزه شهرستان، استان و ستاد تصمیم‌گیری خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha